Skip to content

Salinger

febrer 2, 2010

Sempre vaig amb retard pel que fa a l’agenda mediàtica. D’aquí poc farà una setmana que va morir J.D. Salinger i avui em decideixo a escriure’n alguna cosa (no puc negar-li res a una de les meves lectores i amigues fidels, la Teresa).

Si he trigat és perquè no crec que jo sigui la persona més adquada per a fer-li un homenatge: Salinger no forma part del Hit Parade d’autors de la meva vida. Tanmateix, m’agradaria deixar-vos constància del que han dit els altres. Aquí teniu un post interessant sobre la figura d’aquest enigmàtic autor, al blog de Joan Carles Girbés Tirant al cap.

Per altra banda, serà el meu perfil de profe de secundària, però mai podrem estar prou agraïts a autors com Salinger que ens deixen novel·les creadores de lectors, històries que formen part de la nostra adolescència i la nostra memòria personal, que es barregen amb la nostra història. He trobat  aquest post en el blog Ganxet sota les pedres, que sense voler ser cap homenatge a Salinger, ho és, entre moltres altres coses.

Anuncis
5 comentaris leave one →
  1. teresa permalink
    febrer 2, 2010 11:58 am

    per començar un gràcies immens sonia!

    i per continuar…com sempre m’ha agardat molt. I a més…els dos enllaços meravellosos: el primer planteja el tema de l’única frase, t’ho imagines? una persona obssessionada tota la seva vida amb una única frase? de fet, hi ha unpersonatge així a un llibre Camus, crec que és ” La peste” ( ara em sembla que aquest no es el titot, em sembla que m’estic equivocant…el de les rates i l’epidemia de peste , l’has llegit?)
    I el segon enllaç…buf, preciós de debò.

    Haig de reconeixer que no sóc una fan emogida de salinger, però m’agraden els contes i em provoca una curiositat immensa el personatge…. això ja està fora de la literatura però, no ho puc evitar!

  2. kweilan permalink
    febrer 2, 2010 1:49 pm

    Un autor que té molt de personatge. I una novel.la, que com bé dius, ha enganxat a més d’un adolescent a la lectura.

  3. febrer 4, 2010 12:51 am

    Gràcies per la referència, Sònia!
    Per a mi, Salinger tampoc és una lectura que haja marcat la meua vida (lectora) però, com bé dius, si ha estat capaç de fer lectors i de commoure generacions, benvingut siga i molts que en tinguerem com aquest!

  4. febrer 5, 2010 10:46 pm

    Mai l’he llegit i sempre n’he tingut ganes! Arribo un xic tard per una obra adolescent o encara hi soc a temps?

Deixa un comentari

